Veel gestelde vragen

Bestellen

Hoe kan ik producten bestellen?
* Via de webshop. * Per e-mail: info@alprovi.nl (graag uw adresgegevens én telefoonnummer vermelden.) * Telefonisch bij onze klantenservice: 0318-513142
Kan ik als particulier ook bij Alprovi bestellen?
Ja, u kunt bestellen via de website. Als particulier heeft u alleen niet de optie om 'op rekening' te bestellen.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Uw bestelling wordt 1-2 werkdagen na de dag van uw bestelling geleverd. Indien een latere datum u beter schikt (bijvoorbeeld in verband met vakantie of dagen dat u wel/niet thuis bent om het product in ontvangst te nemen) kunt u uw gewenste afleverdatum aangeven. Indien een product niet op voorraad is of er een langere levertijd is, zult u daarvan op de hoogte gesteld worden.
Heeft u ook een winkel of een locatie waar ik de producten kan bekijken?
Wij hebben geen winkel, maar u kunt in onze showroom op onze locatie aan de Munnikenweg 62A, 3905 MJ te Veenendaal producten komen bekijken. Dit kan alleen op afspraak, dus neemt u van te voren even telefonisch contact op om een afspraak te plannen, zodat we ook even de tijd voor u hebben. Ons telefoonnummer: 0318-513142.
Mijn inlogcode en wachtwoord werken niet meer?
Bij het vernieuwen van de website was het helaas niet mogelijk om de oude inlogcodes en passwords mee te nemen. Dus op de nieuwe site kunt u uw oude codes niet meer gebruiken. U moet zich opnieuw registreren. Het gaat heel eenvoudig. U doet eerst uw bestelling en bij het afrekenen zet u het vinkje aan bij 'maak een account aan voor het volgende bezoek'. U ontvangt dan een wachtwoord waarmee u de volgende keer kan inloggen. Uw adresgegevens en bestelhistorie zullen dan worden opgeslagen en kan u altijd weer inzien.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
Nederland € 4,95 incl. BTW. Orders boven € 125,- incl. BTW géén verzendkosten. Uitzondering, voor de mini trampolines en de sport en spel containers zijn de verzendkosten € 15,- (incl. BTW) . Deze kunnen niet met de reguliere pakketdienst worden verstuurd. Een aparte expediteur wordt hiervoor ingeschakeld.
Wat zijn de verzendkosten voor Belgie en Duitsland?
België en Duitsland € 6,95 incl. BTW. Orders boven € 125,- incl. BTW géén verzendkosten. Uitzondering, voor de mini trampolines en sport en spel containers zijn de verzendkosten € 15,- incl. BTW. Deze kunnen niet met de reguliere pakketdienst worden verstuurd. Een aparte expediteur wordt hiervoor ingeschakeld.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Onze pakketten worden met de DPD pakketdienst verzonden. Bij grotere zendingen versturen wij het met een aparte expediteur. Wij zullen dan contact met u opnemen over de gewenste leverdatum.
Op welke dagen levert de pakketdienst?
Particulieren: Van maandag tot en met zaterdag Bedrijven van maandag tot en met vrijdag Indien het pakket bij de eerste afleverpoging niet kan worden afgeleverd op het opgegeven adres zal de chauffeur het pakket bij de buren proberen af te leveren. Als de chauffeur het pakket dan nog niet kan afleveren, dan wordt deze afgeleverd bij de dichtstbijzijnde parcelshop. Via de track and trace code kunt u nog even nakijken bij welke parcelshop deze is afgeleverd.
Hoe worden de goederen geleverd?
Alle bestellingen worden per pakket opgestuurd. Onze pakketten worden met de DPD pakketdienst verzonden. Het is niet mogelijk om een postbus als afleveradres door te geven. Hele grote pakketten of meer dan 2 dozen zullen worden bezorgd met een aparte expediteur, maar daarvoor zullen we van te voren even contact met u opnemen om een dag af te spreken voor levering.
Kan ik mijn bestelling ook bij Alprovi afhalen?
Het is uiteraard mogelijk uw bestelling bij ons af te halen op onze locatie op de Munnikenweg 62A, 3905 MA in Veenendaal. Van maandag tot en met vrijdag zijn wij geopend. Zie onze openingstijden op de website. Heeft u echter nog geen bestelling geplaatst en wilt u de producten eerst bekijken, maak dan even een afspraak dan plannen we even tijd voor u in. Komt u zonder afspraak langs, dan bestaat de kans dat we geen tijd voor u hebben op dat moment. U kunt ons bereiken op 0318-513142.
Kan ik een postbus opgeven als afleveradres?
Het is niet mogelijk om een postbus als afleveradres door te geven.
Kan ik een specifiek tijdstip opgeven, voor het afleveren van mijn pakket?
Er kan geen specifiek tijdstip doorgegeven worden. Indien het pakket bij de eerste afleverpoging niet kan worden afgeleverd op het opgegeven adres, zal de chauffeur het pakket bij de buren proberen af te leveren. Als de chauffeur het pakket dan nog niet kan afleveren, dan wordt deze afgeleverd bij de dichtstbijzijnde parcelshop. Via de track and trace code kunt u nog even nakijken bij welke parcelshop deze is afgeleverd.

Betalen

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij een online bestelling?
U kunt vooraf betalen via iDEAL, PayPal, Visa, MasterCard of Mister Cash/Bancontact (voor België), allen veilige betaal methoden op internet. Achteraf betaling is mogelijk via Billink (max. orderwaarde € 250,-) of bestelling onder rembours (extra kosten €22,50). Kunt u niet met een van deze betaal opties betalen, neem dan even contact op (telefonisch of via email), dan kunnen we u eventueel de optie bieden om vooraf of achteraf via een bankoverschrijving te betalen. Betalingen met iDEAL, Billink, PayPal of Mister Cash komen direct bij ons binnen, en kunnen wij sneller afhandelen en versturen. Professionals, zoals bedrijven (waaronder fysio- cesar-, mensendieck-, ergotherapeuten,etc.), stichtingen, verenigingen en scholen mogen ook op rekening bestellen en achteraf betalen met een betalingstermijn van 14 dagen na factuur datum.
Hoe kan ik betalen als ik vanuit België iets bestel?
U kunt bij ons betalen via Bancontact/Mr. Cash of via een bankoverschrijving. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen worden de goederen verstuurd.
Ik kom uit België en heb een BTW nummer waar kan ik deze invullen?
Tijdens het afrekenproces kiest u bij het tabblad betalen voor: ICP levering en vult u het BTW nummer in. U rondt de bestelling verder af. Wij sturen u een factuur met het bedrag excl. BTW. Zodra u deze heeft overgemaakt worden de goederen verstuurd.
Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij afhalen van een bestelling?
U kunt bij ons pinnen of contant betalen.

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn product ruilen of retourneren als het niet aan mijn wensen voldoet?
Indien u een product wilt retourneren, heeft u het recht volgens de Wet 'kopen op afstand' om dat binnen de bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het product retour te sturen. Binnen deze periode mag een product worden geretourneerd mits in 100% nieuw staat. U dient binnen 14 dagen nadat u het product heeft ontvangen een melding van te maken bij onze klantenservice, waarin u aangeeft welk artikel u wilt retourneren en of u het wilt ruilen voor een ander artikel of uw aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) teruggestort wilt krijgen. Neemt u voor het retourneren contact met ons op via email: info@alprovi.nl of tel. 0318-513142.
Is het mogelijk mijn bestelling aan de chauffeur te geven of omruilen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.
Hoe snel wordt mijn retourzending verwerkt?
Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging wanneer deze is ontvangen. Binnen enkele dagen zal u een nieuw product ontvangen of zal het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending worden terugbetaald.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Indien het product niet naar wens is, is de verzending altijd voor rekening en risico van de verzender. U dient het pakket degelijk te verpakken en voldoende gefrankeerd aan ons te retourneren. Mocht er door Alprovi een verkeerd of defect product zijn toegezonden dan zullen de retourskosten uiteraard niet voor eigen rekening komen.

Defecte producten

Wat te doen indien mijn bestelling niet compleet is of beschadigd is?
Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of uw bestelling is beschadigd, dan graag zo snel mogelijk met ons contact opnemen. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen!
Wat te doen wanneer een ontvangen product defect blijkt te zijn?
Blijkt een product defect te zijn dan dient u contact op te nemen met onze klantenservice zodat wij dit zo snel mogelijk voor u kunnen oplossen. Tel: 0318-513142 of stuur een mail naar: info@alprovi.nl

Garantie

Hoe lang is mijn garantie op de producten?
Op de door Alprovi geleverde goederen geldt de door de fabrikant gestelde garantietermijn. Deze verschillen per product. De garantie geldt niet voor goederen die onjuist gebruikt worden anders dan in de handleiding c.q. gebruiksaanwijzing gesteld wordt. Er is geen garantietermijn op rekmateriaal en elastieken, uitgezonderd fabrieksfouten. Alle kosten gemaakt door Alprovi betreffende het vervangen/repareren van goederen die buiten de garantietermijn vallen (bijv. verzend-/voorrij-/materiaal-/loonkosten) komen ten laste van de koper. De garantie vervalt bij het niet uitvoeren van noodzakelijk onderhoud zoals in de gebruiksaanwijzing gesteld wordt. Buiten de garantie vallen in ieder geval: • Gebreken die optreden, dan wel geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van het niet in acht nemen van gebruiks-en montagevoorschriften c.q. onzorgvuldig gebruik. • Normale slijtage. • Reparatie of andere werkzaamheden aan de zaken verricht door derden (koper daaronder begrepen). • Gebruik voor andere dan normale gebruiksdoeleinden. • Verhuizing en opnieuw opstellen van producten door koper of derden. • Gebruik in een agressieve omgeving. • Beschadiging van het exterieur. • Maatwerk en speciale uitvoeringen kunnen niet door verkoper worden teruggenomen.

Overige

Zijn de prijzen op de website in- of exclusief BTW?
De prijzen zijn inclusief BTW, echter ook de excl. BTW prijzen staan vermeld.
Wat zijn de openingstijden?
Maandag, Dinsdag, Donderdag en Vrijdag van 09.00-17.00 uur Woensdag van 09.00-16.00 uur
Hoe pomp ik de ballen op?
De ballen zijn op te pompen met een Power ballenpomp (artikel 99.02), kleine handpomp (artikel 99.01), luchtbed pomp, fietspomp of een compressor. Let op: u moet doorpompen tot de bal de genoemde grootte heeft bereikt, bijvoorbeeld de Gymnic Plus 65 cm bal moet u oppompen tot 65 cm hoogte. U kunt de grootte van de bal nameten met een centimeter. Houdt een meetlat/centimeter tegen een muur en meet 65 cm vanaf de grond, de bovenkant van de bal moet dus exact tot die hoogte zijn opgeblazen. Soms kunt u het gevoel hebben dat de bal niet harder opgepompt kan worden, omdat hij erg hard aanvoelt. U kunt gewoon doorpompen tot de vereiste hoogte is bereikt, de bal zal niet knallen. Als de bal is opgepompt en erg hard aanvoelt, kunt u ook de bal even laten liggen en na enige tijd gebruik, zult u merken dat de bal wat zachter en soepeler aanvoelt. Indien nodig kunt u dan de bal nog wat bijvullen, tot de maximale grootte.

Waarom kiezen voor Gymnic

Waarom kiezen voor de Gymnic producten?
Er zijn meerdere redenen om voor Gymnic producten te kiezen. Omdat Gymnic betrouwbare kwaliteitsproducten heeft die al meer dan 50 jaar op de markt zijn en in meer dan 40 landen verkocht worden. De Gymnic producten voldoen aan de hoogste milieu- en veiligheidsnormen en zijn latexvrij.
Waarom zou u voor een Gymnic bal kiezen?
Gymnic ballen zijn er in vele afmetingen, kleuren en met verschillende eigenschappen. Belangrijk bij de aanschaf van een bal is dat deze voldoende stabiliteit heeft zodat je er niet te diep in zakt. Ook is het belangrijk dat de bal rond is. De Gymnic producten worden in Italië gemaakt en individueel getest voor ze de fabriek verlaten.